Cimon och de där andra

Jag älskar när människor överraskar. Alltså inte byter hårfärg utan när de helt enkelt är någon annan, något mer än vad ens inte alltid vackra tankar säger en. Cimon Lundberg är en sån person. Cimon Lundberg är en väldigt speciell person i mitt liv (fler romansrykten undanbedes) och en väldigt speciell person överlag. Men vad väljer många att fokusera på? Jo, en dokusåpamedverkan.

Jags skällde ut någon dude jag tydligen godkänt på fejjan häromsistens för att han drog dokusåpakortet om Cimon. Och han backade. Duden alltså. Enfaldiga lilla människa.

Cimon har ett djup, en blottad och totalt ärlig sårbarhet som ytterst få i den så kallade offentligheten har. Många så kallade kändisar är så jävla brända i huvudet. De är på riktigt som det där gänget på högstadiet som gör enorm skillnad på folk och folk, som grupperar sig och hittar roller som är oerhört bekväma, men fruktansvärt oklädsamma. De skulle sälja sin morsa på Blocket om det fick dem att få någon slags ytterligare ”status” i ”rätt kretsar”.

Om ni undrar varför jag inte umgås särskilt mycket med andra i ”medieliten”. …

Här kan ni läsa en intervju med Cimon och mig. Och glöm inte var ni läste det först: jag ska göra honom till den tv-stjärna han förtjänar att vara. Långt, långt bort ifrån lökiga, totalt intelligensbefriade dokusåpor på TV6.

 

 

Kommentera

