Eyeliner-tips!

1) Köp en flytande eyeliner i PENNA om ni inte är vana vid eyelinermålande. Eller eyeliner i ”kakform” (på burk, Macs är väldigt bra) med pensel.

2) Innan målning – se till att ögonlocken inte är olljiga/krämiga. Ta din puderborste och dra några varv puder på ögonlocken. Då sitter eyelinern väldigt, väldigt mycket bättre under mycket längre tid.

3) Jag brukar börja med vingen, så jag får formen där allra först. Sen drar jag inifrån ögonvrån och ut. Tänk på att lägga eyelinern så nära fransarna det bara går för att undvika hudfärgade ”glapp”. Är man darrhänt funkar det bra att stötta handen man målar med mot den andra man håller upp.

På bilden ovan har jag sotat lite också, dvs duttat lite svart ögonskugga precis ovanför, upp mot brynen. Det ger en ännu mer, vad ska vi kalla det… DRAMATIC LOOK.

Dyra eyeliners är verkligen inte alltid bäst. Och olika är olika bra på just olika personer, har jag förstått. Så där måste man prova sig fram. Tillslut hittar man SITT märke. Mitt är såklart Collection2000, ”Extrem”-eyelinern. Mmmmm.

 

One thought on “Eyeliner-tips!

  1. dwdwd skriver:

    Ännu ett tips! Denna –> http://lindhasbeauty.blogg.se/images/2011/glossy-isadora_88219280_106306071_154724776.jpg är det bästa som hänt mig. Körde på isadora ett långt tag, och så råkade jag ta den vattenfasta av misstag. Ett sjukt bra misstag! Den sitter lika bra kl 4 på natten som när man satte på den på morgonen innan. OCH så är den enklare att ta bort och korrigera, då den inte smetar ut sig, utan försvinner helt på ställena man tar bort den. Win-win.

Kommentera

