Några tankar om hårfärg

Skitmånga frågar jämt vad jag använder för hårfärger. De hoppas på att jag står hemma i badrummet och får till det sådär bra. Livet är inte SÅ fett, är jag rädd. Jag kan nog räkna på ena handens fingrar hur många jag vet som lyckats med ljusare knalliga hårfärger själva. Detta eftersom håret i stort sett alltid behöver blekas innan man lägger i en färg som den ovan. Annars blir det just sådär hemmafärgat mörkrosadassigt som tvättas ur sjukt snabbt.

Och att bleka håret hemma är inget jag rekommenderar. Om man inte är en skillad frisör då. En bra blekning är inte en sån där blå förpackning med blond Pernilla Wahlgren man köper på Åhléns, de blir i stort sett alltid gula. För att få till en kall, knallig rosa till exempel så krävs det att håret i stort sett vitbleks innan den rosa färgen läggs i. Så även om det kostar är det enda jag rekommenderar ett riktigt frisörbesök. Även när jag tjänade kasst prioriterade jag att gå till frisör-Emma på Sure Baby Yes och fixa barret.

Mina hårfärger är aldrig en färg – de är cocktails av flera olika nyanser. Varenda gång jag klipper och färgar hos Emma tar det flera timmar, sånt hantverk är riktigt bra… Frisörande.

Så – lägg slantarna på bra frisör om du vill eh se ut som jag i barret. Skit i att köpa toppar på H&M varje månad (som du ändå aldrig använder) och lägg de pengarna på hår istället. Så mycket RÅLIGARE!

5 thoughts on “Några tankar om hårfärg

  1. Cissi skriver:

    Vart i London köpte du billighetsmärket Collection 2000?

  2. Kim skriver:

    Och jag som inte ens har råd att köpa toppar på HM en gång i halvåret då?

    • cissiwallinlooks skriver:

      Jag är fullt medveten om att det finns en del i samhället som har det väldigt knapert, vet själv hur det känns. Men jag kan inte alltid ta hänsyn till det när jag ger tips som folk efterfrågat. Det hoppas jag att du förstår. Brukade tänka såhär när jag hade det knapert: Blir jag lyckligare av att de som har råd låter bli att göra grejer för min skull? Nej.

  3. Åh jag måste bara tipsa om en jättebra hemmablekning som INTE blir gul. MOOD som går att köpa på Willys (hähä) i färgen ultrablond..nivå sex skulle jag tro. Säkert inte hälsosam för fem över men än så länge är jag inte så värst skallig 😉 mvh en inbiten hemmablonderare (fast min sambo skullen nog hellre e att jag gick till frisören så slipper han görat höhö)

Kommentera

