Grön make!

Sverige är ETT JÄVLA U-LAND när det kommer till ROLIGT BILLIGT SMINK SOM INTE ÄR RENA SKITEN!

Jag handlar i stort sett allt mitt smink utomlands. Det må låta snibbigt men det skiter jag i. Två-tre gånger om året åker jag till London och passar på att gå loss på Boots (nej, de butiker som öppnat i Sverige är INTE samma sak, det är ju exakt som typ Apoteket Hjorten plus något menlöst kroppssmör).

Den här tv-mejkens gröna eyeliner var en PÄRS att få tag i ska ni veta. Maria, som sminkar mig varje söndag inför direktsändningarna av True Talent fick blanda och joxa. FÖR DET SÄLJS TYP INGA FÄRGSTARKA ICKE-GLITTRIGA EYELINERS I SVERIGE, ALLS. Annat är det på Boots. Där kan man köpa en hel palett från underbara billighetsmärken för typ 10 pund.

Viva La Diva är helt okej, men de har inga roliga eyeliners längre. Om ni ville tipsa om dem alltså.

2 thoughts on “Grön make!

  1. Maria skriver:

    köp från internet! antingen typ amerikanska lr engelska webshoppar som samlar massa olika av deras inrikes märken eller ebay där man kan köpa produkter för mkt billigare pris än sådant som är importerat till sverige och säljs här, om man söker på märke och produkt.

    eller direkt från märkenas egna webshoppar, tips t.ex.: http://limecrimemakeup.com/ (för udda färger i läppstift)
    http://www.urbandecay.com/ (för många olika starka färger att välja på eyeliner)

    olika sminkbloggar brukar tipsa om märken som gör färgstarka eyeliners i olika färger. kommer inte ihåg vilket märke jag läste tips om senast. men om man söker på eyeliner i olika sminkbloggar borde det komma upp testningar av olika märken.
    tror det var urban decays eyeliner i olika färger jag läste om senast:
    http://www.urbandecay.com/24/7-waterproof-liquid-eyeliner/305,default,pd.html?start=2&cgid=1_500

Kommentera

